Om cookies

Den 1 juli 2011 förändrades lagen om elektronisk kommunikation (2003:389). Det innebär att du som besöker en webbplats aktivt kan behöva samtycka till att webbplatsen använder så kallade cookies, kakor. Vissa cookies är nödvändiga för att ledarnasakassa.se ska fungera och de har redan sparats temporärt på din dator och försvinner när du stänger din webbläsare. På denna webbplats används även cookies för att du som besökare ska få en bättre användarupplevelse. Du behöver därför tillåta lagring av cookies på din dator för att kunna använda webbplatsen på det sätt vi avsett.


Nyheter - Det senaste från oss!

Viktig info för dig med iPad eller iPhone 2017-09-25

Det har visat sig att det kan uppstå problem med att logga in för de som uppgraderat till iOS 11. Felet yttrar sig vid tredje tillfället inom en session som mobilt bank ID används för att logga in eller signera ett flöde. Det kommer då upp ett felmeddelande "Sidan du försäker nå finns inte". Det hjälper inte att logga ut eller rensa cacheminnet.

Om du inte uppgraderat till iOS 11 och behöver använda Mina sidor rekommenderar vi starkt att du väntar med uppdateringen. 

Det går dock att på en dator med hjälp av mobilt bank ID. Ett annat tips kan vara att ladda ner en annan webläsare till sin iPhone/iPad, exempelvis Google Chrome.

Arbete med att lösa problemet pågår. Mer info kommer att lämnas kontinuerligt.

Läs mer


Viktigt! - Problem med betalning av faktura - Löst 2017-09-13

(2017-09-14, 15:36:00) I samband med lanseringen av nytt medlemssystem har vi haft ett par problem med vissa skickade fakturor, bland annat gällande OCR-numret. Problemet är nu löst, betalningar ska nu gå att registrera.  

Observera att om du skannar fakturan för att betala så behöver du ändra till rätt bankgironummer, 5571-6138. Mottagare ska vara Ledarnas arbetslöshetskassa. Om du fått din faktura via KIVRA kan du med fördel betala genom KIVRA:s app; där rätt mottagaruppgifter registreras automatiskt. Kontrollera att du vid betalning via din internetbank använder rätt bankgironummer 5571-6138.  

Läs mer


Viktig information om septemberavierna för medlemsavgift 2017-08-28

Under september månad kommer vi att installera ett nytt medlemsystem. För att få systemet på plats och säkerställa att alla delar fungerar som de ska kommer avierna för medlemsavgiften att skickas ett något senare datum än vanligt. Ni som betalar medlemsavgiften med e-faktura eller papperfaktura kommer att få avierna runt den 18 september. Tänk på att vi fortfarande behöver ha medlemsavgiften senast den 28:e september. 

För dig som betalar med autogiro kommer det inte att betyda någon förändring – medlemsavgiften kommer att dras som vanligt den 28:e i månaden.

I mitten av september kommer vi att lämna mer detaljerad information om det nya systemet och vilka fördelar det innebär för dig som medlem.

Läs mer


Vill du ha din medlemsavgiftsavi digitalt i fortsättningen? 2017-08-17

Ledarnas a-kassa kommer att skicka digital post genom KIVRA med start från och med mitten av september 2017. Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter som är helt gratis.

Om du vill gå över till digital post måste du registrera dig på Kivra. Med Mobilt BankID kan du logga in på Kivra från såväl en smartphone, surfplatta och dator. Du kan redan nu registrera dig som användare hos Kivra men möjligheten att ta emot post från Ledarnas arbetslöshetskassa kommer att komma igång först i mitten av september. Vi kommer att återkomma med mer info om exakt tidpunkt.

Om du redan använder Kivra för hantering av myndighetspost behöver du inte göra någonting. 

Mer information om det hittar du på www.kivra.com (extern länk).

OBS! Väljer du att inte skaffa Kivra så kan du fortfarande få avin i pappersformat istället.

Läs mer


Angående information på medlemsavgiftsavi för augusti 2017 2017-08-16

På medlemsavgiftsavin för augusti 2017 med utskriftsdatum 2017-08-04 finns en felaktig uppgift om att Ledarnas arbetslöshetkassa skulle ha bytt datasystem för medlemskap under juni 2017. Det nya medlemssystemet kommer att bytas under september 2017 istället. Det finns därför ännu ingen länk till webapplikationen Mitt Medlemskap ännu på vår hemsida. Informationen om tidpunkten för det nya medlemssystemet hann inte uppdateras innan avierna gick för tryckning. 

Läs mer


Nya deltidsregler från 15 maj 2017-04-28

För dig som deltidsarbetar och får a-kasseersättning utbetalad på deltid - Ny 60-veckorsregel ersätter 75-dagarsregeln

Från och med den 15 maj 2017 gäller en ny regel om deltidsbegränsning för dig som är arbetslös på deltid. 60-veckorsregeln kommer då att ersätta 75-dagarsregeln. Ändringen innebär att du kan få ersättning i kombination med arbete del av vecka under maximalt 60 veckor under en och samma ersättningsperiod. Med arbete del av vecka avses bland annat deltidsanställningar, behovsanställningar och heltidsanställningar som påbörjas mitt i en vecka.

Läs mer om den nya deltidsregeln här

Läs mer


Hjälpte den här sidan dig?

Sidan hjälpte mig inte